t skrive tekster til hjemmesider, som gerne skulle resultere i transaktionssøgninger; google-søgninger, hvor brugeren laver en transaktion og ikke kun søger information (som siges at udgøre ca. 80% af alle søgninger), er ikke bare easy peasy. Heldigvis kan disse informationssøgninger laves om til transaktioner, hvis brugeren påvirkes til at lave den transaktion. Transaktionssøgninger kan være salgs- eller handlingsfokuseret - f.eks. at brugeren benytter en kontaktformular, ringer eller booker. Sådanne søgninger indebærer ofte mere end ét ord, f.eks. "køb X-service", "X-produkt pris" osv. Derfor er det uhyre vigtigt, at benarbejdet er lavet inden, så man har en idé om hvordan ens potentielle kunder bruger google og hvordan man bedst konverterer deres informationssøgning til en transaktionssøgning.
Googles botter indekserer alle hjemmesider og deres højeste ønske er at "parre" søgningen med det allerbedste resultat/svar. Desværre forstår de ikke altid hensigten bag en søgning og kan derfor opfatte transaktionssøgninger som informationssøgninger og "svare" med lange informative artikler i stedet for. Hvis du tilbyder en/et service/viden/produkt mm., men det ikke er beskrevet tilstrækkeligt/målrettet din målgruppe, vil Google aldrig vise din hjemmeside som resultat. Simpelthen fordi Google synes at andre svarer bedre på spørgsmålet.
Hvad er grafisk layout? Er det i virkeligheden ikke flere ting på én gang?
Læs MereHvad er god kommunikation? Det kommer an på hvem man kommunikerer til og med?
Læs Mere